moibonita

Alla inlägg den 14 november 2012

Av Nadine - 14 november 2012 01:43

Blev en intensiv dag på jobb idag inför nyinvigningen imorgon bitti.
Mycket som skulle förberedas och fixas, riktigt skoj!
Ser fram emot morgondagen,
Jobbar 8-18 så jag borde väl egentligen sova nu kanske ;)

Men men jag är nattmänniska ut i naglarna så jag är nog uppe ett tag till ;) ville ju berätta en underbar sak.

Idag fick jag hem mitt fadderbrev, slet upp det och rotade snabbt igenom alla papperna för att få se det lilla barnet som jag ska få vara med och ge ett bättre liv till.
Och när jag såg bilden på mitt fadderbarn blev jag helt varm i hjärtat.

Det är en flicka på sex år med E som första bokstav i hennes unika namn.
Hon var så finklädd, rosa ny struken klänning och rosa skor till.
Hon har glimten i ögat och hon ler, smått och försiktigt.
Mer vill jag inte berätta med all respekt för henne.

Läste igenom papperna om vad mina pengar går till, vilket barnhem hon bor på och hur man gör för att kontakta henne.
Tyckte att det var synd att de avrådde en att skicka paket då barnhemmen ofta får betala dyra tullavgifter.
Jag som hade tänkt ut lite stora saker som man kunde ge i julklapp och lite närsom :(
Men det får bli lite mindre och lättare saker istället.
Så kommer de säkert fram och barnhemmet slipper ta den utgiften.
Jag tror att det blir lika uppskattat ändå och jag är riktigt duktig på att hitta fina presenter så det ska nog gå bra :)

Det känns så himla bra i kropp och själ att vara med och göra skillnad för en liten struntsumma i månaden.
Att få kunna ge någon frukost på morgonen, plåster när de slagit sig och skolböcker så att de också kan få känna att hela världen ligger i deras händer!

Tycker att det är helt fantastiskt att dessa bymammorna älskar och tar hand om barnen som om de vore deras egna.
Kärlek och trygghet kan inte köpas för pengar.
För det krävs det ett stort hjärta.!
Det är en sann hjälte i mina ögon.

'Light up the darkness'-

Ovido - Quiz & Flashcards