moibonita

Alla inlägg den 9 november 2012

Av Nadine - 9 november 2012 15:55

Kvällsmaten igår blev pannkakor, vissa med chokladsmak men även vanliga hederliga godingar.
Givetvis med massa flödeskum och hallonsylt. Åt fyra stycken, eller fem om vi räknar alla ;)

Sen blev klockan helt plötsligt 02:40 och jag insåg att jag skulle upp och jobba om ca tre timmar!!!
Så jag försökte sova men det gick inte, vaknade även långt innan larmet ringde. Blev nog 1,5 timme totalt!
Sju timmar på jobb och nu ligger jag i soffan och vilar upp mig tills ikväll.

Hjärtat bjuder på bio, skyfall!
Har velat se den länge nu så jag laddar om batterierna för att inte somnar på bion.

Nattinatt :)

'Light up the darkness'-

Av Nadine - 9 november 2012 02:12

Har Ikeamyst med min påg idag,
kollat på sängen vi ska handla när vi såsmåningom ska köpa större lägenhet (en trea).
Kollat matbord, tvbänk, soffa & smådetaljer.
Helt galet hur lik smak vi har!!
Allt jag pekade på och tyckte var fint tyckte han med.
Och tro mig, han är ingen toffel!!
Ärligare människa får man nog leta efter.
Ibland behöver han inte vara så direkt ärlig, tex om man undrar om finnen på hakan syns mkt el liknande.
Då kan han gärna ljuga lite men vad vore ett förhållande om man ljög för varandra?
Värdelöst! Som att se sin eget hjärta trampas itu.


Nä mina damer & herrar nyckeln till ett långt och kärleksfullt förhållande i min mening är och kommer alltid att vara
ÄRLIGHET!
Har ni inte det, har ni ingenting...


Men sen så tror jag att det är såhär också att man blir som man umgås, sakta men säkert blir man en och samma person.
Han känner mig in och utantill, mest innantill som han brukar säga ;)
Lite vuxenhumor nu på småtimmarna skadar aldrig, hehe.


Nämen som sagt, i januari firar vi tio år tillsammans! (2013-01-25)
Tio år!!!
Jag var 16 år när jag kysste mannen som jag ville dela hela livet med!
Och nu ligger han här bredvid mig med armen på min mage och kroppen tättintill. Sover och luktar underbart!
Jag är lyckligt lottad som har funnit min livs kärlek!
Jag är så otroligt glad över att han älskar mig så mycket som han gör.
Lilla jag liksom...
Vem är jag bland en folkmassa på tusentals gymnasiebrudar?
Vem är jag när andra tar mer plats och syns?
Jag var hans...
Och det visste han redan då..
Min älskade A.


Det blev mycket växter & ljus idag.
Måste höja mysfaktorn när kvällarna är mörka och kalla.
Handlade även en stor glas godisskål på fot idag som inte syns på bilden.
Maffig och bastant!
Ser fram emot att ösa lördagsgodiset i den och bjuda över lite folk på filmkvällar :)


Något annat skoj var att restaurangen serverade en utav mina absolut bästa favoriträtter, KÅLPUDDING!
Riktigt gott, 49;- med sallad & bröd!
Tummen upp för att de hade så mycket kål på färsen, mums mums..


Ikea levererar som vanligt!


'Light up the darkness'-



Ovido - Quiz & Flashcards