moibonita

Alla inlägg den 10 november 2012

Av Nadine - 10 november 2012 20:57

   

Jag minns denna dagen så väl.
Med huvudet nere på botten så bestämde jag mig över att segra och stå som vinnare en dag.
Att en dag ska jag ha all världens möjligheter i handen.

En dag ska all slit, panik och tårar vara värda.

En dag ska jag stå där och känna att hårt arbete lönar sig och att ingenting är omöjligt.
En dag,

Kanske inte idag,

men den dagen kommer.

Det vet jag <3


'Light up the darkness'-

Av Nadine - 10 november 2012 20:50

Underbara lördag med min underbara mamma & pojkvän!

Har lagat min favoriträtt, köttfärssås.
Mammas recept så klart ;)
Även massa skratt & mys!
Vi pratade lite om några utflykter vi ska göra framöver.
Bestämde datum och dylikt!
Känns riktigt skoj att äntligen snart så är man på väg till gekås för att handla julklappar eller att snart så går man runt på Köpenhamns tivoli när de har julskyltning!
Wiiiie hoppas att det är snö i Köpenhamn när vi ska dit.
Krasande vit, tjock, glittrande snö överallt.
Kanske inte så att buss & tåg ställs in men överallt annars :)

Sitter i soffan just nu och zappar lite fram och tillbaka på skitprogrammen som de sänder idag :/
Tror att jag youtubar lite istället ;)

'Light up the darkness'-

Av Nadine - 10 november 2012 14:00

Oj oj oj säger jag bara!!!

Så j*vla bra skyfall filmen var, ni vet den nya James Bond filmen som går på bio nu!
Action & lite hetta hela filmen igenom.
Det enda negativa jag har att säga är att tio minuter in i filmen så visar de eftertexterna (?) ikapp med Adeeles låt skyfall..
Väldigt märkligt!
Folk började kolla runt på varandra och tänkte nog om det blivit fel däruppe i maskineriet och att slutet blivit ihopklippt med början..?
Men så var inte fallet.
Det skulle tydligen vara så?
Bara detta inte är något som flera kommer att apa efter, drygt som fan att sitta och kolla på alla namn och vad de gjort hit och dit MITT I FILMEN!

Hade en stor påse hemmakvällsgodis i famnen som tyvärr vart lika stor när jag kom hem. Usch, var inte alls sugen på segt godis & choklad.. :/
Tänkte på djurhudar som växte i munnen på mig och alla röda färgningsämne som egentligen består utav loppor... Öööööeeee...

Nä nästa gång blir det en stor smörpopcorn istället!
Dvs nästa vecka då min älskade film har biopremiär, twilight såklart ;)

Suck,, känns faktiskt lite jobbigt att det är slut nu och att sista delen visas nästa vecka :(

Kan ju inget annat än att hoppas att det kommer en uppföljare på något sätt (?) älskar den filmen.

Den har betytt så otroligt mycket för mig, kan känna igen mig själv genom så många delar utav filmen.
Och även fast nyheterna har varit heta kring Kristen/Bella den senaste tiden så älskar jag henne fortfarande lika mycket.
Man kan aldrig föreställa sig vilken enorm press de lever under och man får inte glömma att bortom vita duken så är de precis som du och jag.
Vanliga människor som begår misstag och som lever med ånger och sorg.
De får också göra misstag, de får också lära sig den hårda vägen.
Bara för att de är Edward & Bella i filmen så är de faktiskt Robert & Kristen privat.
Så till alla j*vla dramaqueens som har bombarderat facebook mm om sin enooooema besvikelse över miss swans snedsteg;
KOLLA PÅ ER SJÄLVA!
Är ni perfekta?
Nä, då har ni ingen rätt att döma någon annan...
Bara det jag ville få sagt!

Annars idag så kommer min Mamma på besök <3
Hon ska laga min favoriträtt som bara hon gör bäst; köttfärssås!!
Ingen lagar så god mat som sin egen mamma :) har gjort plats i frysen för några matlådor.

Kommer att bli mys mys!

'Light up the darkness'-

Ovido - Quiz & Flashcards