moibonita

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Nadine - 11 oktober 2012 16:39

Hade som sagt en sminkfri dag på jobb igår. Kändes lite ovant men mina ögon behövde verkligen det.

Fick den värsta kommentaren sådär kvart i tio på kvällen. En gammal osminkad kvinna säger till mig;
- så konstig du ser ut!
Då svarar jag snällt & fint,
- jag har inget smink på mig, det kanske är därför?
Då svarar kärringen;
Jaaaaaa det är det, du som brukar va så fin annars!!!

Det går inte med ord att beskriva hur min reaktion var, trodde först att hon skämtade så jag fick ut ett klent;
Huh....
Men nej då, hon var blixtallvarlig..

Vilken j*vla människa rent ut sagt!
Så säger man ju bara inte, man kan ju undra hur hon uppfostrades?
Fanns det inget hyfs på den tiden?

Hon menade alltså att jag var ful och jag bara önskade att det hade varit någon annanstans utan arbetskläder.
Då hade sagt både det ena och det andra.
Jag bryr mig inte om hennes kommentar men vem ger henne rätten att säga så?

Aja tantajävel jag är jävligt söt oavsett om jag är sminkad eller ej.
Men tänk efter, nästa gång kanske den personen tar åt sig och blir sårad...

'Light up the darkness'-

Ovido - Quiz & Flashcards