moibonita

Alla inlägg den 8 september 2012

Av Nadine - 8 september 2012 12:53

Frukost / Lunch

Makrill, ägg & knäckebröd.

Knäckebröd är no no nu i min diet men jag ska iväg och kolla på hjärtat när han dömer och då vill jag inte ha en kurrande mage som sällskap. ;)

Hopp in i duschen nu och sedan hopp ut i blåsten.

'Light up the darkness'-

Av Nadine - 8 september 2012 02:57

Bra basplagg i garderoben.
Det vita linnet från HM är verkligen en ny favorit. Ville ha en oversize look och XS slutade vid byxkanten så jag tog L istället.
Tänk för några år sedan (5-6) hade man minsta möjliga på sig, visade både bröst & ben samtidigt. Ingen klass alls. Sen lärde man sig att less is more och man har inget behov av att gå runt i minimala playboy outfits för att folk ska se en.
Visst kan jag ha kortkort men då ska överdelen vara täckt, ingen urringning.
Min klädstil kan vara väldigt blandad men det finns ett tydligt mönster i garderoben; rocker!!
Inte som det va förr när någon nämnde att nån klädde sig som en rockare. Och man tänkte; shit, herreguuuud!!!
Nädå, jag älskar nitar, slitage, kors, svart, dödskallar, skinn, oversize, flaggor mm. Det måste va stil på det.
Inget ovårdat och slafsigt.

Och Gina har en hel del som faller mig i smaken.. Älskar den affären!!
Bara kors överallt!!

Blev en liten synd på vägen hem.
Eftersom jag slarvigt nog både hoppat över frukost & lunch så köpte jag en sak inne på Sibylla. Riktigt gott!
Var ju evigheter sedan jag åt bröd ju.

Stort jävla minus till den oförskämda fd kebabkillen som tog min beställning utan att ens säga hej och att lägga ifrån sig sin mobil.
Hade jag inte varit så himla hungrig så hade jag sagt ett och annat till kebabkillen. Men jag tyckte synd om honom istället...
Tänk han är långt över trettio och arbetar på Sibylla & innan dess på kebaben. Han kommer aldrig att få ett hederligt arbete för han har ingen hyfs och servicekänsla i kroppen. Han vet ingenting och tycker att det är helt ok att prata i sin mobil när man tar emot beställningar. Han är ouppfostrad, sa varken hej, vad vill du ha eller tack.
Han är fast där livet ut och vänder burgare lika bra som en tränad apa hade kunnat göra. Då hade jag oxå varit som han, en j*vla bitterf*tta rent ut sagt! Men god mat gjorde han iaf!

'Light up the darkness'-

Av Nadine - 8 september 2012 02:19

Många tankar har farit runt i huvudet idag, mycket tänk om men också så kanske man kan göra.
Suck!, jag är helt slut nu..
Behövde verkligen tid att bara gå runt, nere vid havet och tänka.
Helt tyst, bara jag och en take away mugg från espresso house.
Hade med mig mitt lilla anteckningsblock och förde tankarna till pappret istället.
Terapi för själen att få lite egotid och bara få försvinna för en stund.
Stänga av mobilen och blicka ut mot havet och undra vart det tar slut.

Var nog där i tre kvart och filosoferade över nya planer och lösningar.
Men det gick inge vidare...
Tyvärr så är man ibland fast i det förflutna och klamrar sig fast vid de besluten man gjorde då.
Och det enda man känner är ånger som sliter kroppen itu inifrån..
Och man frågar sig varför gjorde jag inte så, eller om jag hade gjort så var hade jag varit idag då?

Kan inte påstå att jag blev klokare efter att ha besökt mitt tänka ställe men det var som en lättnad att få ge sig själv lite tid.

När de mörka molnen kom in över havet bestämde jag mig för att gå hem.
På vägen hem gick jag inom köpcentret och köpte presenter till Mari & min svåger som fyller år nästa vecka.
Hittade även lite nytt till mig med :)
(bilder kmr i nästa inlägg)

'Light up the darkness'-

Ovido - Quiz & Flashcards