moibonita

Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Nadine - 10 januari 2013 02:56

När jag absolut inte kan somna på kvällarna och ligger i sängen som en exalterad piggvar bredvid en sovande björn så har jag en favoritsyssla..
Få inga knäppa tankar nu, det är ingen sån blogg jag driver.. HRM,
Nä bort med snusktankarna nu och låt mig få berätta en rolig sak.

Alla som känner mig vet att jag älskar texter, dikter, citat, ordspråk ja allt vackert som finns att synas svart på vitt.
Jag skulle nog påstå att jag lyssnar bara på den sortens musik som berör mig innerligt.
När jag väl finner den låten som lenar mina öron lika fint som man smörjer själen med vaselin då, just då är jag in heaven!!
Då lyssnar jag, översätter om så behövs och tänker mig in i varje ord som spelas under låtens gång och bara njuter.
Att man för ett tag kan få känna en samhörighetskänsla med en främmande människa som befinner sig på samma stadie i livet som en själv. Det är underbart tycker jag!

Vissa låtar ger en enorm- du kan bli vad som helst styrka, vissa ger en glädje över att man har så fantastiska människor i sitt liv (oftast ballader), vissa gör en galen utav endorfiner som slungas runt i kroppen och man vill bara ut och förbränna alla på en gång.
Och sen så har vi de som jag tragiskt nog mest lyssnar på.
De som innehåller sorg & smärta, de låtarna som har ett förflutet och som jag känns vid på något sätt.
När jag väl hittar en sån Nadinelåt som jag valt att kalla de så är det precis som att jag har en skyddsängel som står och kramar om mig.
Jag känner tröst och på nått sätt kopplar jag av. Tankarna stängs ner, ställer in kroppen i offline och bara lyssnar och njuter..

Jag föredrar artister som skriver sin egen musik såsom Melissa Horn, Lady Gaga, Eminem för att nämna de som jag beundrar mest!

Sen så finns det massvis med youtube artister som sjunger på svenska, egen musik och egna texter som jag gillar.
Så fort jag har möjlighet och tid så sitter jag på youtube och letar efter nästa artist som ska fylla mina högtalare med tunga ord och kärleksförklaringar.
'åh vilken nörd jag är ;)
Men en väldigt ärlig & härlig nörd må jag säga :D

Just nu när mina pågar sover så passar det inte att leta och lyssna på nya låtar, så istället blir det Google som gör mig sällskap.

Jag älskar att söka på tex tumblr, lolsotrue, quotes och sedan välja att resultaten ska visas som bilder.
Blev mycket skratt och igenkännande denna gången så jag tänkte bjuda på lite utav sökresultatet.

Godnatt & Sovgott

'Light up the darkness'-

Ovido - Quiz & Flashcards