moibonita

Alla inlägg under augusti 2012

Av Nadine - 8 augusti 2012 01:24

Ligger i sängen just nu med en sovande man intill min kropp och med sin ena arm runt lindad mig. Våra ben är flätade och våra händer håller varandra. Sitter fast men det finns ingen plats jag hellre vill vara på.
Min underbara pojkvän / sambo / love of my life <3 I hela nio år har vi varit tillsammans!! Jag vet, det är fantastiskt och i januari när vi firar 10 år har jag en överraskning till honom som heter duga ;)
Vi är verkligen menade för varandra.
Finns ingen som honom...
Varje morgon vaknar jag utav hans kyssar och varje natt får jag höra de vackrare orden en flicka kan få. Så mycket kärlek, så mycket lycka!
Finns ingen som du min skatt <3

-Light up the darkness-'

Av Nadine - 6 augusti 2012 01:34

Har haft en "ledig" dag, iaf från jobb men i lägenheten har vi tvättat & städat för fullt.
Mamma kom och hälsade på i några timmar och det blev massa skratt och skoj. Sen åkte hjärtat & jag in till Malmö för att se MFF-BKH ..


Trodde att tre poäng skulle vara rena barnleken så bra de har spelat på sistone men nej, 0-0 och ett poäng upp. Får vänta ända tills den artonde augusti för att se hur Elfsborg sköter sig (nuvarande etta i tabellen). Hoppas att de förlorar mot HIF och att Malmö går om ;)


Blev på så fruktansvärt dåligt humör när vi satt på läktaren, hela matchen igenom satt en gråhårig, småfet man och trodde sig vara bättre än domaren. Det ena glåpordet efter det andra. Visa lite respekt herregud!!
Jag menar, vi satt på familjeläktaren, där barnfamiljer sitter för att delvis komma bort från hat & våld oxå sitter den skitte jävelen där och skriker så att föräldrarna fick hålla för deras öron.


Allra värst blev det när MFF fick rött kort för att deras ena spelare råkat sparka en kille i ansiktet, han skulle väl nå bollen men träffade BKH kille i ansiktet istället. Ren otur men farligt spel och medan han vred sig på marken i smärtor fick HALSTI rött kort och fick lämna planen. Då blev det kaos överallt. Folk ställer sig upp, viftar högt och vilt med händerna, visslar hårt och skriker de mest opassande sakerna du kan tänka på.


Och där sitter man bredvid en treårig flicka som frågar sin pappa vad som händer och varför de är så arga, tom
-pappa, jag är rädd..


Va fan alltså!!!!!
Ska det gå så jävla långt?
Man måste ju kunna inse sanning även fast det ger illa domslut för ens lag. Och sen håll käften! Domarna ser bäst, inte ni som sitter högst upp med en viftande flagga framför er!.


Förut älskade jag att gå på match men när sådana bittra människor förstör all stämning genom att svära & säga så fula saker så tappar man allt.
Var är glädjen? Lyft fram laget istället för att skrika massa skit till domarna hela matchen. Nä, jag är riktigt besviken på supportrarna (om jag ens ska kalla dom det) Medelålders män som ska vara en förebild för unga, men som beter sig så hatiskt bara för att de själv inte kan reglerna.
Skäms på er!!


Ett poäng är bättre än inget :) Men man måste se saker ur ett positivt synhåll!
Annars blir man en vacker dag en bitter, småfet, gråhårig "supporter" som skriker könsord och leker tuff.
Nej tack! Jag föddes med hjärna och min mamma uppfostrade mig väl så jag vet vad som är rätt och fel!


-Light up the darkness-'

Av Nadine - 5 augusti 2012 02:04

Hade en ensam förmiddag i lägenheten innan jobb (15-22) så med min spotify lista på sådär lagom högt så att grannarna nästan klagar så dansade jag runt i lägenheten och provade ut den ena outfiten efter den andra.. Till slut blev det en hög svart pennkjol, vitt spets linne & mitt svarta långa kors halsband.
Mycket snyggt ;)

Ska banne mig hitta ett nytt jobb där man kan få känna sig såhär fin dagligen. Där man får klä upp sig, arbeta med något som verkligen intresserar en och känna sig uppskattad och som en inspirationskälla till olika outfits!
Det låter underbart mina vänner, men fram tills dess så får jag minnas mina fina dagar med massvis med sådana här foton på min iPhone/ systemkamera :)

-Light up the darkness'-

Ovido - Quiz & Flashcards