moibonita

Alla inlägg under augusti 2012

Av Nadine - 23 augusti 2012 16:13

Mamma kom förbi igår med lite fina smycken som hon hade köpt i Bulgarien. Vet inte vilket som är finast.
Det är exakt sådana som jag älskar, köpte ju bara ett när jag var i Ayia Napa i juni och har ångrat mig sen dess. Blev så himla glad när hon gav mig en hel påse full utav dessa vackra armbanden :) Hur kan mammor veta allt? ;)

Tack mitt lilla Gull <3

Av Nadine - 23 augusti 2012 01:29

Älsklingen och jag hade en underbar kväll inne i Malmö med middag, mys & live musik från bästa Melissa Horn.

Vi åt mat från Louisiana denna gången, köpte först Thai men kycklingen, nudlarna ja allt va kallt så jag gick tillbaka och sa att jag ville ha pengarna tillbaka. Usch nä, de borde inte få sälja mat där, rena smittokällan.
Så ät inte på THAI THAI!! Såvidare ni inte vill bli magsjuka och gå ner i vikt eller ta en extra semester vecka från jobbet. Är så fallet så rekommenderar jag det med hela mitt hjärta!

Outfiten för kvällen blev ett par slitna shorts, min nya stickade tröja, skinnjacka & lila converse. Håret prydde jag med lite snygga fjädrar från style by Tyra, som btw har vansinnig rea just nu, så in och fynda!!! ;)
Hade även på mig min nya väska som jag köpte på tivolit i lördags, med USA motiv. Skitsnygg!!! Bara 150 DKK, ibland behöver det inte kosta mer för att göra en flicka lycklig ;)

Efter lite brända mandlar hade inhandlats så började äntligen Melissa Horn att sjunga och när hon inleder sin show med låten; på låtsas, så ville jag bara sjunka igenom jorden så lycklig jag blev... Hon sjöng alla mina älskade låtar och jag njöt så mycket jag bara kunde! Hon är helt fantastisk!
Och jag & hjärtat hade en helt fantastisk kväll pga henne.

<3 MELISSA HORN <3

Tänker somna till ljudet av hennes sårbara, kärleksfulla & ängsliga röst nu. Mycket som står på schemat imorgon..

'Light up the darkness'-

Av Nadine - 21 augusti 2012 13:47

Äntligen äntligen ikväll får jag se & höra Melissa Horn uppträda på stora scenen 21,30 på Malmöfestivalen ofc.

Hennes texter berör mig som ingen annan. Så äkta känslor som ligger bakom och hon blottar hela sin själ för en när hon sjunger..

Så många nätter som hennes texter har lugnat min själ & torkat mina tårar.
Jag har längtat i mer än två år på att få se henne uppträda live. Och nu har äntligen den dagen kommit.. <3

Hoppas att hon sjunger en utav dessa låtarna, de ligger närmast mitt hjärta;
- Du är nog den'
- Innan jag kände dig'
- Vår sista dans'
- Hanna'
- Lät du henne komma närmre' och
- På låtsas' för att bara nämna några.

Jag och pojkvännen åker nog in någon timme innan och äter något gott.
Jag är sugen på Thai, som vanligt ;)
Och brända mandlar är ju aldrig fel.

'Light up the darkness'-

Av Nadine - 20 augusti 2012 20:49

Första dagen på semestern och den börjar bra ;)

Äntligen kom mina smycken från STYLE BY TYRA i brevinkastet.
De hade en mega rea & då menar jag MEGA REA på sina smycken.

För allt detta gav jag 140;- inklusive frakt, ordinarie pris per styck var 99-299 kr. Så jag sparade 1400;- på att köpa det på rea!! Det är galet!

Pojkvännen kallar mig numera pocahontas efter alla fjädrar & hårband som jag brukar ha på mig ;)

Imorgon ska vi in till malmöfestivalen och se Melissa Horn sjunga på stora scenen 20.30 Hennes låtar är fantastiska & jag är förälskad i texterna. Får se vad jag stylar ihop imorgon med mina nya smycken :)

Nu myser vi ner i soffan och kollar film.

'Light up the darkness'-

Av Nadine - 20 augusti 2012 14:11

Hade tretton varma adrenalinfyllda timmar i lördags på tivolit i Köpenhamn!!

Solen stekte som en varm sommardag i Grekland & det enda sättet att svalka sig var att sätta sig i karusellerna och känna den hårda vinden slå mot sig!

Vi hade all inklusive paket alla fyra & för det fick vi entré, åkband, middag på valfri restaurang, karusellfoto samt entré till akvariet :) 400 DKK st.
Jag bjöd på hela kalaset och det var så uppskattat så jag är riktigt glad :D

När klockan närmade sig midnatt tog vi tåget hem. Slitna efter en lång dag, fylla av glädje skrattade vi hela tågresan hem och tänkte på vilken underbar dag vi haft tillsammans <3

'Light up the darkness'-

Av Nadine - 18 augusti 2012 08:20

Uppe med tuppen en lördag morgon för att sticka över till Köpenhamn med mina finaste & åka karuseller hela dagen :D

Nu blir det på med smink & fina kläder, M & N väntar på oss <3

'Light up the darkness'-

Av Nadine - 17 augusti 2012 20:30

Kikade in på Gina Tricot efter jobb tidigare idag och såg att min fina blus finns i flera färger, svart, grå & vinröd.
Kunde inte bestämma mig så jag köpte en vit virkad kofta istället ;)
199;- passar perfekt till min skinnjacka.


Efter Gina spenderade jag 40 min inne på KappAhl för att hitta den perfekta presenten till en liten flicka som föddes igår, fanns så mycket fint att välja mellan! Men jag hittade det finaste för henne :) hade gärna lagt upp en bild men ifall hennes mamma läser detta så säger jag bara ;) du får se på söndag hjärtat & ni får se det på måndag :)


Annars då? Jo jag har växlat pengar inför våran Köpenhamns tripp imorgon med Tivoli på schemat hela dagen.
Det blir jag, pojkvännen & systerdotter M & systerdotter N


Ååååhhh va jag längtar!!!
Adrenalinet kommer pumpa hårt imorgon ;) Dom har ju även världens godaste belgiska våffla där så den ska jag ha ;)


Tänkte på en sak; Hur lång kan man vara utan att man blir föööör lång?
Jag är 1,76 cm och med de skorna jag hittade på Scorett blir jag nästan 1,85,
Jag såg väldigt lång & smal ut, det var ju fint,. Men man vill inte se ut som någon som vill tvunget sticka ut & vara två meter lång(?) tänker jag för mycket? Är jag tramsig nu? Eller ska jag gå i platta skor livet ut?
Snälla, hjälp mig här?!!


Nu blir det storstädning till spotify tills hjärtat kommer hem :)


'Light up the darkness'-

Av Nadine - 16 augusti 2012 23:30

Färdigjobbat & nyduschad myser jag ner med hjärtat i soffan och kollar på RIO ;)

En extra hälsning till min Bunnybee <3
Du är bäst! Älskar dig <3

'Light up the darkness'-

Ovido - Quiz & Flashcards