moibonita

Alla inlägg den 24 juli 2012

Av Nadine - 24 juli 2012 14:00

Äntligen snart är det jul igen!
Snart är marken vit av snö och i vartenda fönster är det stjärnor som lyser. Julgranen handlas in och tomtarna sprids runt i hemmen.
Jag får använda min vinterjacka jag handlade i januari, så snygg och varm!

Förhoppningsvis så har vi köpt en trea och får plats med en stor kungsgran!

Jag älskar vintern, är ju född en månad innan julafton ca (23nov) så det ligger väl i mitt blod ;) Detta året önskar jag mig ingenting, har allt jag kan önska mig, en kärleksfull familj och värdefulla vänner. <3
Döda ting gör inte en lycklig...

Men däremot längtar jag till att besöka olika julskyltningar runt om i närheten.
Detta året ska vi åka över till Köpenhamns Tivoli när de har julmarknad :) där är så vackert och jag längtar efter att gå hand i hand där med min älskade man <3

Idag står inte så mycket på schemat, kvällspass på jobb & film med hjärtat efteråt!

Sitter och målar naglarna i det nya nagellacket som jag köpte förra veckan. Matchar den härliga godisfärgen med en enkel outfit. Höga jeans shorts, vitt bas linne & vita converse. Synd bara att jag måste ta av det när jag kommer fram till jobb :/
Hade gärna velat arbeta i en klädesbutik eller liknande :D

Vi får se vad framtiden har i sikte för mig. Nån gång är det min tur :)


-Light up the darkness-'

Av Nadine - 24 juli 2012 00:58


Klocka: 07.12
Status: sovande i sängen

Vaknade till av att Andreas nya mobil vibrerade lite längre bort, slog upp ögonen och kollade på min Snövit (min iPhone 4a) och skriker rakt ut;
HELVETE, HELVETE, HELVETE!!!!
Pojkvännen vaknar till med ett ryck och katten blir rädd och springer under soffan. Snabbt upp, packa badkläder, hygien grejer, pengar. Snabb fix på toaletten och sedan sprang vi ner mot parkeringen för att möta upp vårt resesällskap (min svåger, hans svärfar & min svågers sambos systerson) invecklat men ni är smarta och fattar preeeecis vad jag menar ;)
Tur vi har nära till hamnen så vi hann precis.
Väl ombord efter ett toalettbesök så att man fick fixat till håret, sminket & parfym och grejer så köpte vi frukost killen och jag. Riktigt gott och vi betalade 64;- för oss båda.

Efter fyra timmars båtresa blev det äntligen dags att köra av båten till BINZ för att sola & bada.
Det är så himla vackert i BINZ, man tror inte att man är i Tyskland. Hela atmosfären, restaurangerna, strandpromenaden, allt folk, den enorma stranden, det känns så overkligt att något så vackert kan ligga i Tyskland., resten av landet tilltalar inte mig något speciellt men i BINZ hade jag kunnat spendera min semester.

Det var 17grader i havet & 17 i luften, i solen var det ju självklart varmare :)
Jag & pojkvännen solade på stranden medan de andra badade. Fick använda min nya bikini så jag var super glad ;)

Efter ett grillspett i magen åkte vi vidare till Bergen och till ett stort köpcenter som heter Real (min favorit affär) det är väl som ett mega stormarknad med bageri och annat runtomkring. De tar även svenska pengar där så det är kanon :)

Jag har aldrig varit den som åker över till Tyskland för att köpa sprit, jag åker över för att köpa godis!! Finns så mycket gott som inte finns i Sverige och priset är ju 30-50% billigare.

Mitt blev väl fyrahundra ungefär, ;)
Värt varenda krona.!!

Väl ombord på båten igen åt vi sommarbuffe, kyckling, potatisgratäng, gräddsås, hamburgare & pomm fritt.
Mandeltårta & grädde till desset!
Riktigt gott var det. Tummen upp!

Min pojkvän & svågers pappa arbetar på MS Trelleborg så det var skoj att träffa honom ombord :)
(Tack svärfar)

Blev även en ny parfym, Christina Aguilera -Royal Desire- luktar godis, fruxo blandning med bara de godaste bitarna kvar. Pojkvännen gillade oxå den så då var det gjutet. DEN MÅSTE JAG HA!! :)

Var väldigt sliten den sista timmen ombord och fast jag inte ville att dagen skulle ta slut så önskade jag hem till våran säng och hem till lilla Lucifer (min katt) som min mamma hade tagit hand om idag. Tycker inte om att lämna honom helt själv från kl 07-23 så mamma var en ängel och var hos honom några timmar.
(tack älskade mamma)

Kvällen avrundades hemma hos min svåger & bästa vän i trappen bredvid (22B)med ett glas rosevin och snacks.
Efter en timmes skratt och skoj gick jag och hjärta hem till oss (22C), det är himla underbart att ha nära till de som man har närmast hjärtat.

Och med lite vin i kroppen somnade vi gott, ihoplindade i varandra, så nära det bara går <3

Det var en underbar dag helt enkelt!


-Light Up The Darkness-'




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards