moibonita

Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Nadine - 19 juli 2012 21:16

Vaknade med en fruktansvärd huvudvärk och det kändes som att min panna var brännhet och i tillstånd att sprängas närsom men tempen visade bara 37,8 så jag åt frukost och cyklade ner mot jobb och packa upp varor mellan 10-16.


Fick höra utav en äldre man idag att jag var; Vacker som en dag och att jag har ett sprudlande glatt leende var gång han är och handlar. Det värmer ju ens hjärta men samtidigt så tänkte jag Hoppas han inte menar denna dagen för den är grådassig, mörk och rent ut sagt deppig.. Aja ;) det får jag aldrig veta!

Efter mitt pass var över stack jag hem om och matade min lilla Lucifer och cyklade sedan ner mot "stan"/centrum ja vad man nu kallar "köpcentrat"  här i denna lilla staden, för att ångra ett köp jag gjort.!! Det var så här att i förra veckan köpte jag en svart fejkskinn väska på Lindex, perfekt storlek och lite små söt. Köpte den och hängde upp den på min hylla med prislapp kvar och allt. Brukar alltid riva av lapparna direkt men något sa till mig att jag skulle låta de vara.
Tur va nog det för jag upptäckte att pantertanterna delade samma förtjusning för denna väskan som jag.
Och så får det inte lov att vara, helt plötsligt blev min snygga väska, en tantväska fylld med tygkassar, läppstift, stödstrumpor och allt vad tanter har i sina väskor.
Så den lämnade jag tillbaka så fort jag bara kunde.


Passade på att köpa ett nytt isadora nagellack, orange läcker färg. Har redan avverkat ett detta året, tycker att det är en uppiggande färg till mina annars rätt så basic färgade plagg. Mycket vitt, grått & svart hänger på galgarna i min walk-in-closet.

                                              


Blev sugen på flera utav de andra färgerna när jag stod där men fick beslutångest, de kostar ju ändå 79;- st så det får vänta tills jag har bestämt mig :D

En annan rolig sak jag gjorde idag var att utnyttja mitt presentkort som jag fick utav Milla via WRAPP- appen.
50;- på Clas Ohlson. Var väldigt skeptisk till hur det skulle fungera men det var himla smidigt och jag rekomenderar appen till alla som läser detta.
Efter att man har laddat ner appen (WRAPP) till sin iphone tex så ser man i sin vännerlista (kopplat till facebook givetvis)
vilka som använder sig utav appen och inte. Självklart kan man ju skicka en inbjuda till de som inte finns tillgängliga.
Jag registrerade mig och sedan skickade Milla 3 stycken presentkort till mig.

Ett på Clas Ohlson 50,-
Ett på Twilfit 50:- och

Ett på Stadium 50;-


Efter att man trycker på att man vill använda sitt presentkort så har man femton minuter på sig att använda det innan det blir ogiltigt. Man kan spara presentkortet upp till 30 dagar.
Jag letade först upp det jag ville handla, det blev lite tråk-nödvändiga-saker-jag-måste-ha-
Refillpack till diskborsten och fryspåsar. När jag sedan stod i kö tryckte jag på att jag ville använda presentkortet och då såg det ut såhär;

                            

Kassören slog in koden jag hade och jag betalade nio kronor för de tre sakerna.
Riktigt grymt!!! Så se till att ladda ner appen nu och gör lika grymma affärer som jag :D 

Köpte även en ny bikini överdel på Gina Tricot, såklart! Min favorit affär <3
Den ska jag använda på söndag när vi ska spendera söndagen på Binz i Tyskland. Där är så himla vackert och det kommer att bli så himla mysigt.

    Jag tyckte att det var sockersöt. Jag köper aldrig matchande bikinitrosor till utan jag tycker att det är snyggare med en enfärgad underdel till. I detta fallet blir det en svart som jag har hemma.

Just nu sitter jag i soffan och har både ätit middag och pratat med halva familjen i mobilen. Dom visar Fast and the Furios på sexan, man har ju sett den x antal gånger men vissa filmer slutar aldrig att vara bra :D

Snart är det dags att gå och lägga sig och vakna upp och arbeta sin sista dag på mitt sju-dagar-i-rad-pass.
Lördag väntar det mys med Mamma & systerdottern min i Lund, lite shopping och fika på Mormors Bageri.
Och sen kommer äntligen min älskling hem efter att ha dömt fotboll på Gothia Cup i Göteborg ända sedan i måndags, så det ska bli skönt att ha honom hemma igen <3
Och som sagt, Binz på söndag med min älskling mfl.


Oj, va mycket det blev idag, händelserik dag med andra ord.
Nä, nu åker sminket av, vi hörs imorgon

Godnatt & Sov Gott



Av Nadine - 19 juli 2012 00:32

Första inlägget på den nya bloggen, alltid lika svårt att veta hur man ska börja (?)


Man vill inte låta för över seriös som att man tigger efter läsare men å andra sidan vill man ju inte verka som att man skiter i vilket. Självklart är det riktigt skoj med läsare, någon som kanske kommenterar något man skriver om då och då.
Jag till exempel följer några få bloggar men är väldigt slarvig med att kommenter, av ren lathet tror jag att det beror på.

Jag älskar att skriva, om det mesta faktiskt. Jag kan bli väldigt djup och fastna i ett tankesätt som kan va svårt att förstå sig på. Då skriver jag en dikt om det. Dikter kan uppfattas olika beroende på vem som läser den och hur den personen relaterar till orden som står i den.


Jag bloggade fram tills i förra veckan på devote men eftersom jag gärna mobilbloggar och båda deras appar till iphone krashar jämt och ständigt så kände jag att det var dags att hitta något bättre. Jag googlade runt lite och fastnade här.

Verkar charmigt och framförallt en bra app så att man kan uppdatera på resande fot.

Just ja, så här ser jag ut: (iallafall förra månaden när jag & min kärlek var i Ayia Napa)


              


Det var en av de bästa resorna jag varit på och den enda jag varit brunett ist för blondin
 ;)
I oktober förra året färgade jag mitt hår mörkt efter 25 år som blond, åh vad jag älskade det mörka håret, meeeen
blondiner har roligare så förra veckan blev det slingor och ett två tre så var jag blond igen :D
Så nu har jag halva sommaren kvar och massvis med skoj som väntar...

Men nu väntar sängen på mig gott folk. Alarmet ringer 8.00, och sen är det dags för work!
Godnatt & Sov Gott


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards